Min mamma uppfostrade mig betydligt bättre än så!

Ofta på tisdagskvällen blir det McDonalds kväll på grund av barnens aktiviteter och för att hinna få allting inpassat. Det handlar om danslektion för äldsta Dottern och simträning för Sonen.

Fast detta skall inte kvällens skriverier handla om, utan det skall handla om hur otroligt illa vissa människor uppför sig på allmän plats! Jag stod nämligen och väntade på maten som jag hade köpt åt mig och barnen när plötsligt en ung kvinna kommer inrusande och ropar:

I didn’t ask for any f**ing barbecue sauce! I wanted f**ing honey!

Varpå hon tömmer påsen på grillsås som hon hade i handen och formligen kastar de små paketen på flickan bakom disken!! Flickan i sin tur har tydligen nerver av stål plus att hon säkert har blivit väl tränad av sin chef. Hon plockar lugnt upp de små paketen, tar några paket med honung ur ett skåp och lägger dem lugnt på disken framför den arga kunden. Kunden i sin tur rafsar åt sig honungspaketen och stormar sedan ut igen utan som ett enda ord till tack!

Jag blev verkligen illa berörd och det märktes att flickan bakom disken som jobbade för McDonalds också blivit tagen. Vi det här laget hade vår mat kommit, så jag tog brickan och gick in till barnen, som lekte i lekdelen av restaurangen ( McDonalds Playland. Finns de hemma?) Jag var glad att de inte var med mig. Vi svär inte hemma alls. Kanske någon enstaka gång, men i regel förekommer inte svärord i detta hus. Som kristen har jag ingen användning för dessa ord, plus att jag inte heller växte upp med sådant språk. Visst, alla blir vi ju arga ibland, det är mänskligt och naturligt, men att häva ur sig sådan där fraser, var ju helt klart väldigt lågt.

Kommentera

