Vårregn

Eller mera som ett vårskyfall som aldrig verkar vilja ta slut! Jösses! Vi har nu haft två hela dagar med väldigt lite uppehåll i regnandet och det börjar synas lite överallt. Dammen utanför fönstren är sgs full, vägen till vårt hus ligger låglänt och om detta regn får hålla på tills inkommande fredag som meteorologerna spått , lär nog denna väg vara översvämmad på flera ställen. Kan bli en aning knepigt att ta sig till mataffären då…

Kallt och dystert är det också. När jag åkte iväg med barnen i kväll till deras respektive pianolektioner satte jag på mig min tunnare vinterjacka och värmen var påslagen i bilen. I slutet på april?  På dessa breddgrader?!

Sonen hade läst en berättelse under lektionen i spanska idag om ett regn som aldrig ville ta slut och personerna i berättelsen måste klättra högt upp på ett berg för att komma undan det stigande vattnet. Han funderande om detta regnandet skulle leda till samma sak här hos oss. Nu är Minnesota precis lika platt som  plattlandet Österbotten, så det finns liksom inte så många bergstoppar att klättra upp på. Hustaken skulle väl bli det första stället som vi alla tog tillflykt till skulle jag tro. och jag som är så grymt rädd för både att klättra och för höjder….

Nåja, detta inlägg barkar snart åt skogen om jag inte sätter punkt. Dags att krypa till kojs vare sig det regnar eller inte. I morgon väntar jobbet igen… God natt!

Kommentera

