Inga åsikter!

Jag kom verkligen underfund med den saken idag. Nu när vi har löst mysteriet om soffan och målfärgen i vardagsrummet, har vi kastat oss in ett nytt äventyr. Vi skall nämligen låta en öppen spis bli murad på nedre våningen och ‘piffa upp’ rummet i källaren också. I dag träffade jag Maken som hastigast för att se på spisar och välja bl.a tegelsten. Kosntgjord eller naturlig? Brun, röd, grå, orange, beige?! Hur många färger i sten finns det egentligen? Spishylla? Ja eller nej? I så fall, hur skall den se ut? Gjord av trä eller  mera sten?

Detta blir egentligen ingen riktig vedeldande spis, utan en låtsasspis som använder naturgas. Dock skall den muras som en helt vanlig spis och vi har en hel del beslut som måste fattas.

Dock kom jag underfund med en sak i alla fall. Jag vet vad jag INTE vill ha och INTE tycker om. Alltid något och en början i alla fall…

En av de fyra väggarna som var täcka med exemplar av  tegelstenar vid affären som säljer och bygger öppna spisar åt folk...
En av de fyra väggarna som var täcka med exemplar av tegelstenar vid affären som säljer och bygger öppna spisar åt folk…
2 reaktioner på ”Inga åsikter!

Kommentera

