Momma’s day out

IMG_4029

Jag infann mig på en parkbänk i solen i eftermiddags med en god kaffesmakande dryck ( nej, jag har INTE blivit kaffedrickare! Detta var en god blandning med kallt kaffe, mjölk, choklad och grädde!), en bok i näven och en timmes läsning. Maken hade barnen på pianolektioner och jag väntade på mina jobbarkompisar utanför restaurangen där vi skulle träffas och intaga en måltid för att fira att jobbet är över för sommaren.

Det var  verkligen skönt att bara sitta  och koppla av en stund. Dock önskade jag att jag hade haft en trevligare bok med mig. Jag läser nämligen Sally Salminens ‘Katrina’. Oj, så mycket elände och misär! Jag är snart igenom hälften, undras jus om den blir ljusare alls, eller om hennes fattiga liv på Åland bara fortsätter i slaveriets tecken…?

Hur som helst, så blev middagen med jobbarkompisarna väldigt trevlig och vi satt och pratade bort hela två timmar! Maten var också god, men sällskapet var bättre! 🙂

 

4 reaktioner på ”Momma’s day out

  1. Siv Ekström

    Tänk att du läser Katrina! Roligt att höra. Nog är det ganska uuuslit mest hela tiden. Men gläd dig åt kvinnokraften som hon uppvisar! Och åt att det har blivit bättre för folk sedan den där tiden! Plus det faktum att förlagan i verkligheten nog inte hade det lika eländigt.

    Gilla

    1. Ja, jösses vilket elände! Jag antar att alla dessa platser som Sally Salminen beskriver på Åland med omnejd existerar i verkligheten? Jag är ungefär igenom halva boken nu. Få se om jag orkar till slutet…

      Gilla

Kommentera

