I slott och koja

Det vankas flytt i familjen igen. Dock inte för oss, tack och lov, men svärföräldrarna skall flytta! Något som vi aldrig trodde skulle hända, kommer nämligen att ske om si så där 10 månader.

Inte så långt från oss, ca. 5 min med bil finns det ett s.k ‘retirement community’ för människor som uppnått åldern 55 och äldre. Området är mycket nytt och det byggs hem vartefter tomterna köps upp. Nu har svärföräldrarna gått och köpt tomt åt sig och om några månader skall deras nya hus börja byggas! Det blir ett hem på ett plan, inga trappor att gå upp och ner i. Det finns en bostadsförening som sköter om att gräsmattor klipps och att snö skottas. Denna förening sköter också om underhållet på utsidan av hemmet.

Igår, torsdag var jag med barnen och fammo på rundvandring och hon tog oss runt till modellhusen och det s.k klubbhuset för att vi skulle få se vart det skall flytta.

Oj, vilket ställe, tyckte både barnen och jag! Härligt, fint, välvårdat, nytt, pampigt etc, etc var ord som dök upp i min hjärna.

Det finns tre olika modellhus som vi gick igenom som alla då hade lite varierande stil. Det första som vi gick igenom tyckte vi alla bäst om och det var också det som fammo och faffa kommer att låta bygga åt sig. Jag tog inga bilder av husen som vi gick igenom, vilket var lite dumt faktiskt. Dock får jag väl ta och uppdatera bloggen när byggandet börjar någon gång på höstkanten. Huset skall stå klart för inflyttning i mars/april 2015.

2 reaktioner på ”I slott och koja

Kommentera

