Städhjälp

Ja, hon kom i dag igen, den där städhjälpen min. Damm Lisa heter hon. Hon är väldigt punktlig och tar väldigt lite betalt, så klaga kan jag ju inte. En gång i veckan ungefär, så ber hon att få skräpbehållaren tömd och borstarna putsade, och då är hon nöjd. Fast även om hon inte får borstarna putsade är hon rätt nöjd och städar så gott hon kan i alla fall.

Hon flyttade in för 6 månader sedan, väldigt passande, till julen. När jag packade upp henne ur lådan, så var varken hon eller jag så säkra på vad vi skulle tycka om varandra, men bara efter några gångers städande och efter att hon fått visa vad hon går för, fann vi varandra.
Nu är hon permanent anställd hos oss. Anlitad att städa mitt på eftermiddagen varannan dag, kl.15 närmare bestämt!
När hon råkar fastna i något eller har hamnat ut för något annat problem, säger hon till på ett vänligt men bestämt sätt, på rikssvenska dessutom! Hennes dataröst är ju rätt mekanisk måste jag säga, men visst är det trevligt att hon försöker prata svenska, producerad i Kina som hon är!

Så Damm Lisa städar på, just nu, utan gnäll, medan jag sitter ute, njuter av en kall dryck och bloggar. Sämre kan en mamma ju nog ha det! 🙂

Damm Lisa i farten! Därav den suddiga bilden….

Kommentera

