Lördag hela veckan!

Då jag var tonåring kom det en heltokig serie på SVT med skådespelaren Lars Brandeby i huvudrollen som Kurt Olsson. Han sjöng, spexade och hade alla möjliga gäster i sin jättelika soffa. Bl.a den då välkända höjdhopparen Patrik Sjöberg.

En av sångerna som Kurt sjöng, hette ‘Lördag hela veckan’ och så har det varit sgs hela sommarlovet för mig och barnen.

Nu har de bara en vecka kvar av detta sommarlov och vanligtvis brukar jag tycka att det skall bli skönt med vanliga rutiner igen. Och ja, visst skall set bli skönt på ett sätt, men å’ andra sidan tycker jag att den här sommaren har rusat iväg så snabbt så jag är inte riktigt klar för skolstart och höst ännu. Dessutom har vår sommar här i Mellanvästern varit rätt sval och detta bidrar nog också till att jag inte riktigt känner mig redo för nästa årstid ännu.

Men, men…. Skolstarten och skolåret kommer med enorma kliv emot, vare sig jag är redo eller ej!

Lillan, som nu är 6.5 år börjar på ettan och började läsa i våras. Sonen är 10 år och börjat sitt sista år i lågstadiet på femman och Dottern då? Ja, hur otroligt det än verkar, så är hon 14 och börjar på 9an i ‘High school’!

Vad hände med mina småttingar? Och vad fort tiden gick då de var riktigt små!
Många försökte övertyga mig detta när de var bebisar:’ ta vara på tiden när de är små, för den går så snabbt!’
Detta var svårt att tänka sig när Sonen, med sin kolikmage skrek dagarna i ända när han var riktigt liten. Och nu ser jag tillbaka och tänker att detta är redan 10 år sedan!
Ja, ja…. Jag har också hört och märkt själv att tiden går fortare ju äldre man blir. Så, om den går så här snabbt nu vid 41 års ålder, hur i all världens tid skall jag hinna med vid 51?

Ikväll firade vi lite ‘lördag hela veckan’ fast det var måndag och bjöd hastigt och lustig svärföräldrarna på mat! De verkade nöjda att bli serverade grillade hamburgerbiffar, potatissallad och en broccoli/russin/baconsallad och åt med god aptit. Svärfar, som inte själv kockar alls verkade nöjd med att inte behöva äta uppvärmd soppa, som hans fru hade tänkt sig. 🙂

Nu är timmen sen och det är dags att krypa till kojs. Till all lycka får vi fortfarande ha lördag i morgon, fast det egentligen är tisdag…. God natt!

Familjen tar för sig ute på verandan….

Kommentera

