När lyckan är total

Då ser Sonen så här glad ut! Han är nu, vid 10 års ålder lika lång som mig (155 cm) och väger snart lika mycket som jag gör! Alltså, lät jag honom sitta i framsätet i eftermiddags när vi körde in till centrum av våran förort. Han har tjatat och tjatat hela sommaren och till slut gav jag med mig. Dock blev det en total överraskning för honom. Vi hade parkerat utanför Dotterns kompis hem och väntade för henne att komma ut. Dottern flyttade till baksätet så att de två fnittriga tonåringarna fick sitta tillsammans och det var då jag föreslog åt Sonen att han skulle flytta upp till framsätet. Han trodde jag skojade först och tittade tveksamt på mig, men när jag fortsättningsvis föreslog detta, flyttade han glatt upp och deklarerade att han aldrig någonsin trodde att jag skulle låta honom sitta längst fram. Åtminstone inte tills han hade fått körkort!
Så medan jag rattade bilen in mot centrum frågade jag då Sonen varför det är så fantastiskt att sitta längst fram i bilen. Sonen, som pratar mest engelska, men som förstår allt som vi säger på svenska, svarade:

– But mamma, I get to see everything on the dash board!

Sedan gav han mig en min som om detta var den dummaste frågan någonsin och det kanske det var med tanke på hur stort pojkens motorintresse är….. Lycklig som en lärka var han i alla fall….

Dagens lyckligaste tioåring

Kommentera

