Dansåret börjar

Här sitter jag och beundrar Dottern och hennes klasskamrater medan de övar danssteg under skolårets första danslektion.

Detta är Dotterns elfte år i dans! Hon tar balett, jazz och stepp dans och trivs som fisken i vattnet. Hon har helt fantastiska instruktörer som lär ut och kräver lite, samtidigt som de förstår att detta är en hobby.

Nu när Dottern är i dansgruppen med de äldsta flickorna hålls lektionerna sent. På tisdagarna kommer vi inte att vara hemma förrän kring kl.22 och det blir lika sent på onsdagarna. Då kommer morgonen som börjar kl.05.45 att vara extra tidig…..

Lillan började också med dans för tre år sedan, men är inte lika intresserad som stora syster. För henne blir det nog gymnastiken som tar över så småningom gissar jag.
Stora syster tycker detta är ganska tråkigt förstås. Hon skulle gärna se att Lilla syster är lika intresserad utav dans som hon själv är och har varit.

Bilden nedan visar Dottern under uppvärmningen när instruktören bad dem att sätta sig ner i spagat. Jag var mäkta imponerad när jag såg hur bra inte bara Dottern klarade detta efter sommaruppehållet, utan sgs alla klasskamraterna klarade detta med glans och bravur!

2 reaktioner på ”Dansåret börjar

  1. Monica

    Jag önskar att jag kunde dansa också.. Min dotter har hållit på med gymnastik i många år och det ör så vackert att se då de har sina uppvisningar. Våra ungdomar är så duktiga!

    Gilla

Kommentera

