Söndag i oktober

Vad fort helgerna går ändå! Och vad skönt det är med helger och så få aktiviter som möjligt under dessa helger.

Alltså började denna söndag med… Aktiviteter! Gudstjänst i vanlig ordning för Dottern ( som går sitt tredje, och sista år i skriftskolan.), Maken och mig. Söndagsskola för de två yngre barnen. Själv sjöng jag med min kör idag under gudstjänsten, vilket var väldigt roligt! Vi sjöng en rivig, irländsk influerad sång som hette ‘Christ is Risen’ med ackompanjemang av violin, tvärflöjt, piano och trummor! Så häftigt! Församlingen applåderade efteråt och det var ju roligt! Vi sjöng också under nattvardsgången, dock en lugnare låt.

Efter hemkomst och lunch blev det dags för helgens läxor och alla barnen hade en hel del att få gjort. Lillan har läxor varje dag hon med, fast hon bara är på ettan. Och Dottern sitter nästan för jämnan med nosen över Paddan och läxorna, verkar det som!

Inspirerad av violinen som spelade med kören under gudstjänsten, tog jag fram min egen violin mitt på eftermiddagen. Stämde den och satte igång med lite rostigt spelande. Det var hur roligt som helst! Jag tror att jag behöver börja öva igen!

Några timmar senare åkte hela familjen iväg till gymet. Sonen hade simträning, Dottern och jag deltog i Zumba och Maken tog ett pass på löpbandet. Detta var Dotterns första försök med Zumba och dansare som hon redan är, så tyckte hon att det var hur lätt och roligt som helst!

Nu är det sena kvällen och det är dags att krypa till kojs. En ny vecka väntar efter denna helg. Utan aktiviter… 😉

Hur håller man den här, mamma?

Mysigt med brasa i spisen och levande ljus. Något jag inte kan få tillräckligt av under hösten!

2 reaktioner på ”Söndag i oktober

Kommentera

