God morgon måndag!

Jag har just druckit upp den sista slurken av morgon teet och tagit den sista tuggan av muffinsen gjorda på pumpa som jag och Lillan bakade igår kväll innan det blev läggdags.
Barnen är redan har redan åkt till sina respektive skolor och skoldagen har sparkat igång. Timmen är tidig, inte ens åtta och fortfarande, fast jag har varit bosatt i denna del av världen i halva mitt liv, förvånas jag över hur långa dagar skolbarnen har!

Dagen för min del, är, som de flesta av mina måndagar, lång och ledig. Förmiddagen kommer att gå i städandets tecken och på eftermiddagen skall jag åka till lågstadieskolan för att läsa för Lillans klass. Det ser hon mycket fram emot och vi valde böcker igår kväll. 🙂

Fast om jag skall få det mesta ut av dagen behöver jag väl sluta blogga och sparka igång den!

Kommentera

