Nothing to do! Again!

Ja, detta utbrast min tandläkare i förmiddags efter att tandhygienisten hade putsat mina tänder rena och tandläkaren hade sett på dem. Hon försökte se glad ut för min skull, men det är klart, mycket pengar förtjänar hon inte på mig, eftersom jag sällan har något annat som måste tas om hand om än den där rutinputsningen var sjätte månad.
Jag undrar just om min tandsort kommer av antingen mamma eller pappa eftersom jag sällan har karies eller behöver få ngt annat gjort.
För några år sedan hade jag faktiskt ett ‘hål’ som måste lappas. Eftersom det befann sig i en av de främre tänderna användes en vit fyllning istället för den traditionella amalgamfyllningen. Jag gavs en spruta i käkbenet med smärtstillande medel, men fick en reaktion mot detta medel! Jag sade åt tandläkaren att jag inte mådde så bra, kände mig yr och illamående och var inte så säker på att jag skulle klara av denna lappning, Proceduren avbröts och jag sattes upp så att jag skulle börja må bättre. Min stackars mage mådde dåligt och jag var rädd att jag skulle kasta upp. Lyckligtvis gick reaktionen över på ungefär 15-20 min och efter det kunde ‘hålet’ lappas. Anteckningar gjordes i mina papper att inte ge mig denna medicin. Reaktionen, som tydligen är rätt vanlig, skrevs också ner, så nu vet vi vad som kan hända under en helt enkel vanlig rutinbedövning. Idag låg jag bara och mer eller mindre och slappade medan tandköterskan tog hand om mina tänder.
Dock gick dagens rutinbesök helt ensligt planerna och det fanns alltså inte mycket att göra för tandläkaren, som förresten heter Salo i efternamn! 😉

4 reaktioner på ”Nothing to do! Again!

Kommentera

