It’s the small things in life….

… tänkte jag i fredags när jag var hemma och ledig från jobbet och använde en stor del av dagen till tvätten som hopade sig i tvättkorgarna och hotade att ta över tvättstugan.

Efter att jag fyllt och tömt tvättmaskin och torktumlare hela sex ggr på var kände jag mig oerhört tacksam och glad över att ha dessa maskiner! För att tvätta kläder numera är ju egentligen inte alls jobbigt eller fysiskt tungt, bara tidsödande. Tänk bara på hur det var att tvätta kläder för 100 år sedan- koka vatten, använda tallsåpa och tvättbräda och sedan skölja allting ute i ngn sjö eller bäck. Huga! Inte så konstigt att kvinnorna på de stora bondgårdarna endast tvättade två ggr i året, eller ngt i den stilen!
Nej, tacka vet jag de små sakerna i livet och uppskattar min tvättmaskin och torktumlare! 🙂

Kommentera

