Vilken konsert det blev!

Nu sitter jag här vid adventsljusstaken nästan mitt i natten efter två helt fantastiska konserter med stor publik. Barnen är i säng och somnade sgs som direkt. De tyckte det var roligt att sjunga de också. Och fast barnkören bestod av endast 11 barn, klarade de sina sånger med glans och bravur!
Orkestern kunde sin sak och det var verkligen roligt att sjunga med den. Vår kör hade kring 65 sångare den här gången. Vissa år har det varit flera , andra färre. Vår dirigent bjuder vem som helst i vår församling att komma och sjunga med i denna julkonsert. Så det är inte bara min ‘vanliga’ kör, utan flera andra ‘gästande’ körmedlemmar är också med.
Något som var annorlunda och roligt i år, är att konserten spelades in och 200 CDn skall göras för försäljning! Kanske jag blir berömd på äldre dar…?! 😉
Barnen tyckte det var roligt. Publiken kom. Min röst höll mycket bättre än vad jag hade hoppats på och Maken, som jobbar ett 24 h skifte idag, hade en av sina kolleger som vikarie och kunde komma ifrån några timmar. Med personsökaren på bältet och telefonen i byxfickan kom han och fick stanna hela tiden eftersom inga kriser eller extra dramatik utspelade sig på sjukhuset. Härligt!

Nu är han alltså tillbaka på jobbet och det är dags för mig att krypa till sängs också. Glad över att konserterna mottogs så väl, lite vemodig att allt redan är förbi….

Efter den första konserten blev det matpaus i stil med knytkalas. Jag hade bakat chokladrutor utan nötter och/eller jordnötter så att inte Lillan behövde oroa sig. Det uppskattades och hon var först i kön….

De julklädda barnen framför julgranen.

Jag tände det andra ljuset och njuter av tystnaden och känner mig en aning vemodig till mods eftersom årets julkonsert är över….

4 reaktioner på ”Vilken konsert det blev!

  1. Monica

    Vad lyckat! Å vackra barn. Lite extra häftigt att sonen och mannen har matchande skjortor och slipsar, fast tvärtemot! Det syns att julen är där och här!

    Gilla

    1. Att skjortorna blev tvärtemot bara råkade sig. Barnen skulle vara uppklädda för konserten och männen i kören hade svarta skjortor med röda slipsar. Fast visst, det ser lite häftigt ut…:)

      Gilla

Kommentera

