Julstädning?

Näpp! Det gör jag inte! Har aldrig gjort, kommer förmodligen aldrig att göra heller.

Jag dammsuger regelbundet. På nedre våningen där vi ‘lever som livligast’ har jag DammLisa ( min Roomba dammsugare) på programmerad städning varannan dag. Det är väldigt lyxigt att komma hem från jobbet och trogna DammLisa är i färd med att städa upp efter oss.

På den övre våningen gör jag dammsugningen på hederligt, gammalmodigt sätt med min trogna Miele på bilden nedan. Barnen var inte så glada när de alla behövde dammsuga sina rum i eftermiddags. Mamman i huset var Inter alls så snäll då! Fast, när jag lugnt och stilla påpekade att jag faktiskt städar hela huset, medan de endast behöver ta hand om sina egna rum, upphörde gnället.

Alltså, städningen sker rätt regelbundet i detta hus och att börja storstäda inför julen tycker jag inte är nödvändigt. Jodå, jag dammsuger säkert nästa helg innan makens kusin dyker upp för att fira julen med oss, men ngn Julstädning blir det nog inte för min del. Julen kommer ju nog vare sig huset är storstädat eller ej.

Vad tycker du? Julstädar du?

7 reaktioner på ”Julstädning?

  1. Monica

    Jag gör precis som du . Städar huset regelbundet så det är prydligt och fräscht. Jag gillar att ha ordning och reda omkring mig. Inför jul och lvriga högtider gör jag precis som alla andra gånger..inget extra. Däremellan får man ju ta noggrannare det som behövs. Men int ska man ta nån press över städning och högtider. Så vi ligger på samma nivå. Trevlig adventstid!

    Gilla

Kommentera

