El Encanto

Det blev middag på den mexikanska restaurangen El Encanto ( Den förtrollade) ikväll tillsammans med Makens goda vän och hans familj. Maten kom snabbt efter beställningen, den var god, alla fem barnen uppförde sig och det blev en allmänt trevlig middag.
Jag beställde restaurangens specialrätt, Pollo Fundino, vilket var grillad kyckling inlindad i en mjuk tortilla med en vit sås ovanpå. Såsen var gjord av Neufchatel ost med mera smulten cheddar ost ovanpå och till sist hackad salladslök och tomater ovanpå detta. Till detta serverades spanskt ris. Inte kalorisnålt precis, men lagom starkt kryddat och med en bra smak.

Maken beställde deras fisk tacos och fisken var oerhört god! Fisken var faktiskt färsk tonfisk och riktigt god. Jag smakade en bit och var riktigt imponerad. Eftersom jag har en pappa som har fiske som stort intresse, växte jag upp på färsk fisk och är grymt noga med fisken som jag äter. Detta innebär i sin tur att jag sällan beställer fisk här på andra sidan Potten, eftersom vi alltid befinner oss så långt från kusterna och fisken flygs in och den har blivit snabbfrusen för att hålla sig så fräsch som möjligt. Detta duger ofta inte för mig, eftersom jag vet hur riktigt färsk fisk skall smaka…

Som sagt, Makens fisk var riktigt god ikväll om än lite väl starkt kryddad.

Efter besöket på El Encanto åkte vi hem till makens goda vän på milk shakes till efterrätt, umgänge och för att låta våra tre barn leka med deras två små pojkar. Det blev en livlig, men verkligt trevlig kväll!

Bergen, tagna från bilfönstret….

Väggmålningen på restaurangväggen….

Denna jättelika fisk prydde väggen på damtoaletten på El Encanto.

Kommentera

