Klagomål

Det här blir ett gnällinlägg om vädret. Så, om ni inte känner för gnäll, kanske bläddra vidare…

Jag är bara SÅ TRÖTT på vårt januariväder! Vi har endast avverkat några dagar ännu i denna månad och vi som dessutom fick njuta av värmen i Arizona förra veckan, men nu börjar jag redan bli trött på den eviga kylan och snön! Nja, inte snön direkt, men det som följer med efter eller under ett snöfall. Oplogade vägar, trafik som rör sig i snigelfart, snötäckta bilar osv. Jag tycker faktiskt om vintern, när den är så där lagom kall så att vi kan gå ut i snön med barnen och bygga snögubbar, åka skridskor eller åka pulka. Men det här grymt kalla vädret som bara isar till det och blåser en rakt in i ansiktet så man tappar andan, det börjar jag få nog av nu.

Dessutom har jag och familjen ett underbart varmt hus att bo i, men tankarna går ju naturligtvis till de hemlösa här runt om Tvillingstäderna just nu när det är som kallast och mörkast. Hur otroligt kallt skall de inte vara under broarna under motorvägarna, där många av dessa medmänniskor söker skydd mot den värsta kylan och vinden. Det finns flera ställen för de hemlösa att ta sig till, men ändå… Jag hörde på radion idag att det finns åtminstone åtta ställen som hålls öppna av Frälsningsarmén dit de hemlösa kan gå för att få en bit mat och sova i värmen.

I skrivande stund viner den iskalla vinden utanför vårt sovrumsfönster och alla barnen är nerbäddade i sina varma sängar. Det har lovats en till kylig natt med friska vindar och det kommer att bli en ytterligare iskall morgon vid bussen…

Min bil var täckt av snö när jag kom ut till den efter avverkat arbetspass.

Sonen fick, till sin stora glädje ta fram snöslungan när han kom hem från skolan.

6 reaktioner på ”Klagomål

  1. God morgon! Sitter här med kaffe och en katt, i min morgonrock och har just läst ikapp min försumlighet. Vilken härlig semester ni hade! Och sån bedrövlig kyla ni kom hem till. Fantastisk överraskning bakom rosetten. Förstår att hon blev lycklig. Talang ska uppmuntras med bra utrustning. Så har vi tänkt inför varje kamera eller annan fotoutrustning som skaffats i detta hus. 😀 Härligt med kreativa ungdomar! Kram

    Liked by 1 person

    1. Hej och välkommen åter! Skulle nog knappast kalla det försumlighet! Livet, kanske skulle passa bättre!
      Jo tack, vi hade en bra resa, men det är skönt att vara tillbaka till rutinerna igen. Dock borde vi ha packat lite värme ner i kappsäckarna från Arizona!
      Jo, Dottern är, liksom er Dottern, kreativ. Skall bli intressant att förlja hennes bana…

      Gilla

  2. Monica

    Här har det kommit en hel del snö å. I nästa vecka har de lovat kring en -12 grader här. Tycker vi har fått skotta snö så det räcker för i vinter. I natt vakna jag av att det rasa ner snö från taket…trodde hela huset skulle vinka. Ser att vi kör med likadan bil som er… 🙂

    Gilla

    1. Ja, jag har sett att ni har likadant väder som oss just nu. Jag bara hoppas att vi alla får njuta av lite varmare temperaturer snart. Tror aldrig att jag sett en Honday Odyessey hemma förut. Heter de ngt annat kanske? Bra bil, inte sant? 😉

      Gilla

Kommentera

