Hundar och ungar ( och hembrygt äppelvin)

Lillan och jag åkte och handlade mat ikväll och vi kom hem med ett stort ben åt Lilly. På bilden är hon i full färd med att ge det åt henne och det syns säkert hur ivrig Lilly är över detta godis. Det var länge sedan hon fick ett ben att gnaga på och hon gnagade minsann ikväll efter att Lillan hade gett henne godiset.

Trots att jag ofta blir trött på hunden som följer mig vart jag än går, tror jag det är viktig för barn att växa upp med husdjur omkring sig. De lär sig att ta ansvar om husdjuret. Det behöver mat och vatten, promenader ( i all fall om det rör sig om en hund, som i vårt fall.) och uppmärksamhet. Oj vad barnen gnatar och gnäller när det är deras tur att gå ut med spaden och påsen att plocka upp efter Lilly men turas om måste de i alla fall göra. Nu under vintern är jag inte lika petnoga, så en gång i veckan räcker det med uppstädning, men under sommarmånaderna vill jag att detta sker dagligen. Barnen springer omkring barfota på gården, inte bara våra, men också grannbarnen. Då behöver de verkligen inte plantera sina barfotafötter i någon stor klump med hundbajs!

Dock var Lillan nöjd över att få ge detta ben åt Lilly ikväll och Lilly var mer än nöjd att få gnaga, gnaga och gnaga på det. 🙂

Sitt!

Tass!

6 reaktioner på ”Hundar och ungar ( och hembrygt äppelvin)

  1. mamma

    Hej på er på andra sidan potten!

    Vid middagen idag började vi diskutera detta inlägg. Jag kommer inte riktigt ihåg att du brände dig så illa men pappa minns det riktigt bra. Det är roligt att bli påmind om de tider då ni var små. Tänk så trångt vi bodde om somrarna men ända så skönt och fritt det var!
    Många hälsningar,god fortsättning!
    mamma

    Gilla

Kommentera

