Drastiskt beslut

Ävenom jag nu bott i detta stora landet i över halva mitt liv, har jag hållit hårt och fast till mina Lumene produkter. När jag varit hemma i Jeppis på besök har jag alltid hamstrat flera burkar på Halppis och Prisma, för att det skall räcka ett bra tag framöver. Min mamma skickar en eller två burkar till julklapp och nu på senare år jag jag kunnat köpa vissa Lumene produkter här. Dessa Lumene krämer som finns här är dock inte likadana som de som finns hemma. Säkert för att de specialtillverkas för transport och Finland skall frambetonas. De produkter som finna här att köpas är de som innehåller hjortron ( cloudberry) , men inte många andra. Hemma är utbudet betydligt större natruligtvis.

Nu har jag, för en gångs skull blivit utan Lumene och åkte till affären som normalt har dessa värdefulla krämer till salu. Efter att jag sett på de två varianter som fanns, och konstaterat att denna lilla burk med den magiska krämen faktiskt kostade två ggr. så mycket som den motsvarande´de L’oreal krämen, fattade jag det drastiska beslutet att byta dagkräm, överge Lumene och köpa denna nya, inhemska produkt!
Stora steg och mäktiga beslut, inte sant! För fyra år sedan eller så, övergav vi Nokias telefoner och nu har jag övergett Lumene. Undrar vad som skall komma närnäst…? 😉

Månne denna nya dagkräm lever upp till förväntningarna…?

Kommentera

