No joking around…

Så är årets firande a Alla hjärtans Dag överstökad och vilket firande det blev! Eftersom denna dag inföll på en lördag i år, så gissade jag ( säkert helt rätt) att restaurangerna skulle vara överfyllda med besökare. När det bara var maken och jag, gick vi ofta ut på restaurang denna dag, men allt sedan vi har haft barnen, har denna dag blivit en familjedag för vår del. Så även i år.
I år beslöt jag dessutom att bjuda in svärföräldrarna till våra festligheter och precis på slaget 17.30 infann de sig till middag och samvaro. Vi åt grillat nötkött och räkor med ugnsbakad potatis och en sallad därtill. il efterrätt blev det amerikansk chokladpaj, en av mina favoriter. (Dock inte vågens…!)
Varje år på denna dag har jag små presenter åt barnen. Inga stora, märkvärdiga saker, men lite smått och gott… I år blev det böcker från en bokaffär som säljer begagnade böcker. Och choklad naturligtvis. Inget uttrycker kärlek såsom choklad gör, eller hur?
Åt svärföräldrarna hade jag köpt en vacker chokladask och den uppskattades minsann. maken fick kaffe, två sorter. Dock verkade kaffe inte riktigt vara tillräckligt när han kom med presenten som han hade hittat på åt mig…. En stor låda med chokladdoppade jordgubbar! Helt otroligt goda var de dessutom!

Någon timme senare efter att dessa utsökt goda jordgubbar hade gått runt bordet flera gånger och vi hade pratat och umgåtts lite till, var det dags för gästerna att bryta upp för kvällen. Då min kära svärmor var i färd att sätta på sig vinterstövlarna utbrast hon helt spontant:

– You guys sure don’t joke around when you celebrate Valentine’s Day, do you…?!

Och jag kunde ju inte gör annat än att hålla med om den saken, eller hur…?! 😉

Jag öppnar min jordgubbsask…

Goda var de!

Så här såg den ut…

2 reaktioner på ”No joking around…

Kommentera

