Måndagslöftet

Ni som läser och följer med våra liv här på andra sidan Potten, vet att jag har lyxen att vara hemma på måndagarna. Ledig från jobbet medan man ( vanligtvis) och barn är på skola och jobb. Dagen brukar gå snabbt, jag fyller den till max med allt som behöver göras här hemma och handlar mat, tvättar kläder, ringer hem till mina föräldrar i Finland etc, etc.
likaså idag. Handlandet gjordes, lite shopping för kläder fick jag också in och samtalet hem till mamma och pappa, som altid är lika roligt, fick jag också in.
Sist, men inte minst, fick jag bakandet gjort! Jag har lovat mig själv och barnen att försöka ha ngt varmt, nybakat och färskt på bordet när de kommer hem från skolan på måndagarna, eftersom jag är ledig och allt. Hittills har jag faktiskt missat endast en handfull med måndagar. Ibland om Maken har varit hemma och jag har varit ute och handlat är det han som står för bakandet och barnen blir ännu gladare eftersom Maken, helt rätt är favoriten! ( Tur att han klarar sig med galans i köket. 🙂 )

Idag, måndag hann jag alltså baka och det blev enkla, men goda ‘chocolate chips cookies’. Barnen kom in, kände doften av de nygräddade småbröden och gick med all hast för att tvätta händerna för att kunna ta 1,2 och till och med 3 stycken!Sedan mumsas det glatt och mellan tuggorna får jag ta del av skoldagen som varit. Glada barn, mätta magar och en nöjd mamma…. 🙂

Klara för gräddning.

Nygräddade i väntan på hungriga barnmagar.

Kommentera

