Egna utvecklingssamtal

Ni som följer min blogg vet att jag stortrivs och jobbar som dagistant på halvtid, fyra dagar i veckan. Jag sköter om 3, 4 och 5 åringar och har hur skoj som helst. Jodå, precis som med allt annat är vissa dagar bättre än andra, men så är det ju med allt här i livet, eller hur?

Vi håller faktiskt inte utvecklingssamtal med föräldrarna, utan jag och mina jobbarkompisar fyller i formulär och skriver kommentarer om barnen i vår vård. Dessa delas sedan ut till föräldrarna och efter att de har läst dessa formulär, får de då beställa tid för en pratstund med oss om de så önskar.

Medan Dottern tillbringade kvällen på danslektion, satt jag på nedre våningen och fyllde i dessa formulär. Jag hade en hel del kvar att få klart, men skrev ihärdigt, gjorde sidokommentarer åt mig själv att observera vissa barn på jobbet i morgon osv. När det var dags att städa upp för kvällen och köra hem med Dottern och krypa till sängs, så hade jag lyckats får alla formulären ifyllda, förutom två. Inte illa, inte illa.

Imorgon får jag dem förhoppningsvis klara och sedan är det bara att läsa igenom alla för att se om och vad jag kan tänkas ha missat. Sedan byter vi sinsemellan på jobbet och läser varandras. Det är alltid bra, för ngt kan låta helt annorlunda i ngn annans öron än vad det gör i ens egna. Produktiv kritik är alltid bra och nyttigt. Om en vecka, på tisdagen börjar vi dela ut dem. ( Och då lämnas mera tid över till favorithobbyn, bloggning, igen! 😉 )

Pappersarbete

Kommentera

