Klart för avfärd till loppis!

Att komma sig iväg till loppis är inte alltid lätt. Nu igen har jag just lagt ihop tre lådor med kläder som vi kasserat, mest för att barnen har vuxit ur dem. Nästa varje månad har jag ngn låda som skall iväg igen. Samtidigt är jag alldeles för praktiskt lagd för att spara sådant som vi inte behöver eller använder. Det finns flera olika loppisar här runt omkring förorterna, men den som jag gillar bäst ligger nära jobbet faktiskt. Anledningen till att jag gillar den så mycket är att själva affären är välorgansierad, ren och snygg och har en hel del kunder. Dessutom är alla som jobbar där frivilliga och har ingen lön. Alla intäkterna går oavkortat till folk som på ett eller annat sätt är handikappade eller behöver hjälp på annat sätt. Då känns det bra att kunna ge våra grejer och kläder till ett sådant ändamål, där man vet att pengarna som kommer från försäljningen av dem, går vidare till bra ändamål. Imorgon, lördag, blir det då att köra iväg med lådorna…

Kommentera

