Tre kilogram på två dagar…

… är verkligen lite väl snabbt! Ävenom jag vill  gå ner de där 10 extra kilona, så tyckte jag att de senaste dagarnas tempo var lite väl mycket. Anledningen till denna snabba, ofrivilliga bantning var maginfluensa, eller som vi säger hemma i Jakobstad, ‘magafari’.

När man jobbar med barn är det lätt hänt att man ådrar sig denna åkomma. En gång per år åtminstone. Föräldrarna kan ju hålla bort sina barn från dagis och de gör de ju visserligen, men, men… Eftersom smittorisken är störst INNAN de insjuknar, så vet ju inte föräldrarna om vad som pågår heller!

Så, nu efter två och en halv dag nästan raklång i sängen, börjar jag komma igen och maten börjar smaka igen. Dock har inte krafterna riktigt kommit tillbaka ännu, men långsamt men säkert skall de nog återvända de också. Imorgon, fredag väntar jobbet igen och det skall jag nog klara av. Och klaga kan jag ju inte, för efter morgondagens avklarade pass väntar en veckas ledighet i form av vårlovet! 🙂

7 reaktioner på ”Tre kilogram på två dagar…

    1. Ja, inte är det kul, men jag förslkte tänka som så, att man kan ju faktiskt få mycket väre sjukdomar och när allmäntillståndet är bra, då tillfrisknar man sanbbt.tack, helt återstålld.

      Gilla

Kommentera

