Inlägg 500!

Ja, jösses! Femhundra inlägg har jag hunnit med under de senaste tre åren. För er som skriver mycket och ofta kanske tycker att det inte är så mycket, men för mig verkar det vara en hel del måste jag säga.

Vad skriver man för vettigt om på inlägg nr. 500 då? Tja, jag vet faktiskt inte… Hur roligt det är att blogga kanske? Hur fantastiskt roligt det är med fin respons i form av kommentarer och diskussion och hur intressant det är att läsa andras bloggar kanske?
Ofta kommer ju faktiskt livet emellan och tiden räcker inte till, men då blir det uppehåll här och ett uppehåll där och så får jag ta upp tråden igen där jag slutade. Skall jag någon dag skriva ut alla dessa ord? Ingen aning. Det beror kanske på hur många inlägg det slutligen blir och vem vet, det kanske inte ens tillverkas papper längre när jag är klar att skriva ut allting?! Eller, så om papper tillverkas, är det så dyrt att jag inte kommer att ha råd att skriva ut allting…!

När jag var liten drömde jag om att bli författare. Jag tror många av oss med bloggarklådan har en eller annan gång drömt om detta yrke. Som tolvåring sparade jag ihop mina surt förvärvade slantar och köpte mig en alldeles egen skrivmaskin! Vilken lycka det var! Jag skrev faktiskt två böcker på denna, den ena hette ‘Eldflamman’ och handlade förstås om en grupp ungdomar som sysslade med hästar. En klasskamrat till mig gjorde dessutom illustrationer till boken! Dock försökte jag aldrig få den publicerad. Eftersom jag var endast tolv var den säkert väldigt barnslig och skulle nog aldrig ha getts ut av ngt förlag, men jag kanske borde ha försökt i alla fall…?

Här på vår väg bor det faktiskt en författare och han har gett ut en hel del böcker! Han lär skall vara ganska känd och skriver fantasiböcker av ngt slag. Naturligtvis kommer jag inte ihåg vad han heter i skrivande stund, men vet att han går att hitta på nätet. Lägger till hans namn här i inlägget när jag kommer på det… Jag tror at han skriver under pseudonym, men jag kan ju alltid fråga grannfrun också.

Detta om detta. Den där drömmen om att bli en publicerad författare lär nog förbli en dröm, men det är ok det med. I samma drömfack finns också drömmen om att någon dag stå på scenen och ha en sångröst som antingen Carola Häggkvist eller Celine Dion. Kommer nog aldrig att hänga det heller, men drömma bör man, eller hur?! 😉

Kommentera

