Någonstans ute i cyperrymden…

…flyter mitt inlägg omkirng från igår! Ofta bloggar jag från mitt mejlprogram på min Padda och skickar det sedan till WordPress. Likadant gjorde jag igår, men det kom aldrig in! Jag har kollat och kollat  på WordPress och mitt konto, men detta inlägg verkar inte existera någonstnas! Det skall bli intressant att se om det dyker upp om några dagar.

Jag skrev om naturens aprilskämt igår, för det blev hela 25 grader varmt här i Minneapolis trakten igår! Kvavt, tungt och fuktigt var det i luften och hela dagen visste vi att det skulle braka lös i hejdundrande åskväder på kvällen. För SÅ varmt kan vi ju inte ha det så här tidigt på våren!

Jovisst, kom ovädret! Till all lycka bara i form av regn , blixtar och duner ( och inga magiska under… Jodå, fortfarande hängiven Herrey fan…! 😉  ) och inga tornadovarningar. Ju längre in i april vi kommer, desto längre in i tornadosäsongen kommer vi. Huga! Dessa oväder kan verkligen vara otäcka! Jag har sett dessa roterande moln på håll, har flytt undan en tornado i bil ( rekommenderas inte!) men aldrig faktiskt behövt uppleva en på närmare håll. Det har jag onekligen inte lust till heller!

Men, men… Vi får se om detta innehåll dyker up ngn dag och då blir det intressant att se var WordPress kommer att placera det…

Något annat som däremot  dök upp igår,  med posten var Lillasysters födelsedagskort från mommo i Finland. Hon har frågat flera ggr om det har kommit fram och slutligen slutade hon fråga och jag meddelade för ngn vecka sedan att det fortfarande inte kommit fram. Igår, den 1.4 kom det alltså, sex veckor efter att det blivit postat hemma i Jakobstad! Visserligen visste jag ju att vi bor en bra bit från det kära fosterlandet, men skall det vekligen behöva ta sex veckor för snigelposten att komma hit?

Dock var Lillasyster väldigt glad imorse när hon fick öppna sitt kort och hitta pengar i en annan valuta, Euro att ta med i sommar som egna pengar att spendera. Värre sätt att vakna en solig morgon mitt i vårlovet finns det minsann! 🙂

5 reaktioner på ”Någonstans ute i cyperrymden…

  1. Monica

    +25 grader…alltså det låter underbart. Men å andra sidan vet jag ju att det efter alla konstens regler inte skall vara sånt väder hos er just nu.

    Att få hålla i pengar i en annan valuta, det är bara för skön känsla. Då vet man att man på riktigt har nåt att vänta på och längta till…snart, snart!

    Hoppas att inte cyberrymden blivit lika ”slö” som det tog för snigel posten att komma fram till Lillasyster.

    Gilla

    1. Jovisst var det härligt med så varmt väder, men det kändes nog ltie konstigt också. Nu är dte mera normal temperaturer som gäller igen och det är helt OK det med.
      Ja, vi får se om det där inlägget dyker upp ngn gång…

      Gilla

Kommentera

