Lugnet fortsätter

Idag har det varit ledigt för hela slanten för min del! Skönt och väldigt nödvändigt eftersom hela min kropp verkar skrika åt mig att jag behöver semester. Jag vaknade nämligen normal tid ( eftersom barnen fortfarande har några skoldagar kvar) med värk i nacke, axlar och huvud. Riktigt äkta ‘nackspärro’ som vi säger hemma i Jakobstad.

Efter att barnen hade stigit på sina resp. skolbussar gick jag tillbaka  in i huset för att äta  frukost och göra mig klar för dagen. Efter att jag var duschad och påklädd tog jag två Ibuprofen ( Burana där hemma) och bestämde mig för att lägga mig en stund och vila för att se om denna otroliga värk skulle ge med sig.

Jag somnade på direkten och vaknade hela två och en halv timme senare, fortfarande med ond nacke, axlar och huvud, men mådde ändå en aningen bättre. Skönt! Förvånad över mängden sömn som jag tydligen hade behövt steg jag upp för att lägga igång tvätten och ta itu med allt det andra som jag hade tänkt att jag skulle få gjort idag. Tvätten  kom ihåg, men inte mycket annat. Jag kände mig allmänt slö och hängig och hade ont fortfarande.

Jag valde att gå till svtplay.se istället och tittade på TV programmet Hyllning till Måns som visades direktsänt  i Sverige från Lund igår. Lundarna verkade verkligen stolta över sin Måns Zelmerlöv och det tycker jag absolut att de har  all anledning att vara. Jag hoppas bara att denna  Lundapåg får en aning lugn och ro någonstans nu också, för jag antar att en massa medier och dylikt är efter Eurovisionsvinnaren.

Efter intagen lunch började värken äntligen ge med sig och nu på tidig kvällskvist börjar jag känns mig mera som mig själv igen. Vilken  tur att detta var en ledig dag! Hade jag behövt jobba idag är jag inte säker på hur det skulle ha gått ihop!

2 reaktioner på ”Lugnet fortsätter

  1. Inte kul med nackspärron (notera n:et på slutet en fd Krombibo ännu flitigt använder😊). Vilken tur att du råkade vara ledig och du fick den att gå förbi! Men lediga dagar kunde med fördel användas till något annat än sjukande…

    Liked by 1 person

    1. jo, vissa dialektord är för bra för att släppa taget om, ävenom jag sällan använder dem numera, eftersom jag lär barnen högsvenska.
      det var skönt att vakna idag, torsdag, helt frisk från krämpor och bara få uppskatta och njuta av dagen igen! 🙂

      Liked by 1 person

Kommentera

