På prinsbröllop

jag hade bestämt mig för att gå på bröllp! inte vilket bröllop som helst, utan ett kungligt  sådant! Iklädd endast sköna hemmshorts och ett linne satte jag mig bekvämt i soffan och loggade in till SvtPlay för att ta del av fesligheterna från förra helgen.

Och vilka festligheter sedan! Bruden så vacker, så vacker i spets och vacker håruppsättning och Prinsen hur stilig som helst han också, ävenom jag inte är speciellt förtjust i skägg, måste jag säga! Och  vad fint allting var och hur bra hela bröllopet gick! Eller egentligen vigselakten, jag har inte sett på de resterande sju timmarna ännu som också visades på TVn då det begav sig för en vecka sedan.

Jag har förstått att den kungliga familjen i Sverige inte altid är så omtyckt och man tycker att detta har gått ur tiden och är gammaldags. Jag  måste säga att jag tycker helt tvärtom! Jag  tycker att det är fint, gammaldags och trevligt med en fin kungafamilj som representerar landet.  De har knappast mycket makt mera i kungariket, men som representanter för landet, tycker jag att familjen Bernadotte sköter sitt jobb med heder.

Kommentera

