Salsa

image

Alltså nu pratar jag ju dock inte om dansen, utan om TexMex blandningen salsa som man kan blanda till på flera olika sätt.

Salsa äts med tacos, majschips, enchiladas o. dyl och varianten som jag gjorde ikväll åt vi med majschipsen som jag serverade med tacos, som vi hade till middag. Den här varianten blev riktigt god och görs så här:

Majssalsa

Ingredienser:

1 burk (konserverade) svarta bönor

färska, hackade korianderblad. Smaksätt sälv efter tycke och smak.

1 burk ( kosnerverad) majs eller 3 till 4 kokta, kalla majskolvar som du sedan skrapar majsen av och brtyer i skålen. Jag använde kokta majkolvar ikväll eftersom jag hade dem tillhanda från tidigare i veckan.

em halv röd lök, hackad

en liten burk konservade Chile paprikor ( välj styrkan efter smaken. Jag anävnde ilda ikväll för att barnen skulle äta salsan. hade det varit maken och jag, skulle jag ha använt starkare paprikor.)

Gör så här:

Blanda alla ingredienser  i en skål. Lägg i kylen och låt stå ngn timme innan servering. Servera med majships, tacos  o.dyl.

Bon appetit! 🙂

 

Kommentera

