Sammandrag hittills….

Dag 2,3, 4, 5, och 6 har kommit och gått och jag har liksom inte hittat till bloggen. Det verkar lite fel att blogga hemifrån den ÖSTRA sidan av Potten eftersom jag ju växte upp här och föredrar att blogga från den VÄSTRA sidan av Potten.

Men, men ( och kvinnor! 😉 ) vi tar ett sammandrag och lite axplock med bilder från den senaste veckan:

image

En trevlig dag spenderades vid min kära systers sommarstuga förra veckan. Trevligt umgänge, god mat, lekande barn och faktiskt solsken! Dessutom sand och hav!

image

Min kära syster yster och jag. Hon är 2.5 år yngre än mig, men som resten av världen, är hon längre än mig. Vi har faktiskt rätt sporadisk kontakt, men då vi träffas igen, tar vi vid där vi slutade. Ljuvligt!

image

 

Vad bättre ställe kan man göra dubbelbyrgga på om inte en strand?! Flickorna i farten!

image

 

Mamma och pappa/mommo och moffa kom med båt och tuffade tillbaka efter att vi ätit gott grillat kött med tillbehör.

image

 

Jag och maken.

image

 

När det är fest skall flaggan i topp. Detta gällde också när både min och mammas födelsdag firades i lördags. Ingen av oss fyllde jämnt, men vi fyller endast 10 dagar ifrån varndra, så då passar det ju att fira ihop.

image

 

image

 

Finländsk, traditionell och väldigt god tårta hade mamma knåpat ihop!

Igår, söndag gick vi ut på en liten promenad och barnen fick leka vid min lågstadieskola, Bonäs skola. De tyckte det var intressant att besöka den!

image

 

Dottern testade gungorna.

image

 

Likaså gjorde Sonen. Lillasyster var redan på annat håll och hade tagit sig till andra sidan av skolgården och klätterställningarna när fotona togs!

Eftersom  vi hade tagit en lugnare dag igår, med besök till mina farföräldrar dit promenaden gick, så blev det ett besök på favoritstranden idag! Vindarna blåste kallt, men solen visade sig ändå rätt mycket och det blev riktigt varmt i lä!

image

 

Barndomens strand bjöd, som alltid, på vackra vyer,  ljuvliga havsdofter och vågor. Jag kunde ha tillbringat hela dagen på stranden, speciellt efter att vi hittade en varm sandgrop i lä! Så här bra trivdes Maken till expempel:

image

image

 

 

Hör och häpna! Efter en bra stund i denna varma, ljuvliga sandgrop, beslöt sig Dottern för ett dop i havet trots vinden! Vattnet i havet var inte varmt, inte på långt när, men om beslutet en gång hade fattats, då måste det ju absolut fullföljas! Sagt och gjort! Maken och Dottern gick upp till sommarstugan för att byta om, medan jag tog foton. De kom tillbaka rätt snabbt och vadade ut i vattnet. Det var kallt, ja minsann, men om simdräkten/simbyxorna nu en gång är på, så finns det ju liksom inget annat val än att doppa sig. Och doppade sig, det gjorde de! Snart var även Sonen, syskonbarnet och jag i havet! Ja, som sagt kallt var det ju nog, men om man nu ändå har en chans att semestra vid Kvarken, då måste man nog ta sig ett dopp också! 🙂

Nu har vi ännu resten av veckan kvar här och jag är så glad att vi kom i sommar! Härligt att vara här! Härligt att träffa alla nära och kära och så blir det nog, om inte härligt, helt OK att åka tillbaka västerut inkommande helg också. Fast, tills dess är det ännu flera långa, härliga dagar…

5 reaktioner på ”Sammandrag hittills….

  1. Pernilla

    Vilka härliga dagar ni haft och ännu dagar kvar! Njut! Sen är ju som vanligt ”borta bra men hemma bäst”. Men sen kan vi ju alltid diskutera vad som är ”hemma” för oss 😉 vi som åker mellan vårt hemland och nuvarande land

    Gilla

    1. Vi njuter! Inet snack om den saken! 🙂 Jag tror att lyxen för oss och alla de som har flyttat och adpoterat ett annat land, är att vi har två hem. Jag flyger hem till Österbotten och sedan hem till Minneapolis igen. Eller hur?! 😉

      Gilla

  2. Roligt att höra att ni har det bra! Har faktiskt tänkt på er de här dagarna – hur ni har det, hur det känns att åter träffa sina nära och kära. Njut av dagarna – blogga hinner du göra sedan.😊

    Gilla

Kommentera

