Besviken över lördagsnöjet

För att komma bort från hettan ett tag beslöt jag att ta barnen med på bio ikväll efter att vi hade tillbringat ett par timmar nere vid bostadsområdets simbassäng. image

 

image

image

 

Vi åkte till en bio som har köpts av nya ägare och jag hoppades att stället skulle ha förbättrats sedan vi var där sist.

Konceptet tycker jag är helkul. Det är nämligen en biograf som visar lite äldre filmer, och pga detta är biljetterna förstås lite billigare. Det roliga med det hela är dock att biosalongen samtidigt fungerar som restaurang och man kan alltså beställa mat och titta på film på samma gång.

Eftersom vi hade missat premiären på sommarens Disneyfilm ‘Inisde Out’ så hade jag tänkt att vi skulle åka och se den. Sagt och gjort. Vi kravlade oss upp ur simbassängen, som pga av de seanste dagarnas hetta, kändes mera som ett badkar, än som en simbassäng vad temepraturen i vattnet beträffar!

Vi gick hem, bytte våta simkläder mot torra kläder, gav hunden hennes middag och åkte iväg.

image

 

Det visade sig att filmen var riktigt bra- för de vuxna i publiken. Filmen handlar ju om känslor och tankar som pågår i 11 åriga Reillys huvud och dialogen pendlar mellan dessa figurer inne i huvudet, Reilly själv, hennes föräldrar och sedan också figurerna inne i föräldrarnas huvuden!

För de äldre barnen gick det bra att hänga med i svängarna, men mot slutet av filmen lutade Lillasyster sig mot mig och bekände att filmen inte alls var så bra som hon hade tänkt sig och att hon verkligen var ‘confused’.

Vi hade beställt, fått och ätit upp vår mat och den var väl helt OK, men ngt extra var det då rakt inte. Mot slutet av filmen fick jag notan och trodde jag skulle trilla av stolen! Alltså, för maten som var OK, men inget speciellt och för långsam, service, skulle jag betala nästan 50USD och då var inte dricksen inberäknad! Ha!

Strax innan notan kom hade jag snabbt uppsökt toaletten och jag kan mddela att hela golvet var alldeles kladdigt när jag gick på det!

När filmen var slut betalade jag notan, fyllde i ett litet kort som hade getts åt mig med notan, en slags undersökning om hur besöket hade upplevts och det fyllde jag sanningslenligt i. Åt barnen sade jag att nästa gång det är dags att gå på bio blir det en helt vanlig biograf med popcorn, och det var de helt nöjda med!

Kommentera

