Det ena leder till det andra… och fjärde!

Huset är färdigmålat. Vi är nöjda, mycket nöjda. Nu har vi bara beige kvar på några ställen och det kan vi ta hand om vartefter själva.

Trappuppgången och hallen i övre våningen blev lika fina som nedre våningen. Maken har lagt tillbaka alla skydden för strömbrytarna, men det är allt än så långe. Målarfirman förelsog att vi borde vänta  åtminstone till lördagen innan vi hänger ngt tillbaka på väggarna.

Nu är det då målat. Nu skall det ju då till lite annat också, som gardiner, kuddar och kanske några andra prydnassaker. Roligt att klicka runt på nätet och titta på, men ack så svårt att välja och vraka mellan allt möjligt oh omöjligt. Indredning är verkligen inte min ‘cup of tea’ så att säga, men lite hum om saken tycker jag mig nog ha.

Någon som däremot är fenomenal med heminredning är min syster! Kanske jag borde skicka henne en biljett och ha henne att komma hit på en vecka och lägga henne i jobb? Kanske inte vore så tokigt ändå…? 😉

image

Svåger, Make och Syster Yster i somraas.

Kommentera

