Ändrade planer

Som mamma måst man vara beredd på tvära kast i vardagen! Sonen steg upp imorse kl.06.45 och kastade upp hela halva sig själv i badkaret! Rakt ut kom den, all den goda middagen som han åt sent igår kväll innan han gick och lade sig. Så någon magsjuka tror  jag inte det handlar om, jag tror det har mera med att göra att han åt för mycket, för sent efter två timmars simträningar och hans mage tyckte inte alls om det beslutet.

Hur som haver, efter en sådan rivstart på morgonen är det nog bäst för honom  att stanna hemma från skolan  i alla fall, helt säker på att han inte  smittar är jag ju inte. Så nu har det flugit SMS mellan mig och min chef med det resultatet att jag kan stanna hemma idag eftersom vi inte har så många barn på mitt dagis  idag.

Sonen sitter framför sin älskade WiiU och slappar och mår, efter omständigheterna ganska bra i alla fall. Det blev en  oönskad rivstart på helgen för vår del och Sonen som ville gå på amerikansk fotbollsmatch ikväll vid gymansiet. Vi får se om det blir ngt av det… Fortsättning lär följa….

6 reaktioner på ”Ändrade planer

Kommentera

