The Bold and the Beautiful

image

Jag tittade mig omkring där jag stod i folkvmlet med ett glas vitt i handen. Jag var nöjd med mitt klädval. Den lilla svarta klänningen med  en  för kvällen tillsatt glittrande stor silveraktig scarf passade in utmärkt bland alla  de andra  kvinnliga festdeltagarna. Maken hade nämligen meddelat i tisdags att vi var bjudna till  sjukhusets galakväll och den var inkommande lördag!

De andra damerna på festen hade många små, svarta klänningar med tillhörande scarfar och vissa hade till och med långklänningar. De var verkligen fina, jag tror jag borde investera i en svart långklänning till nästa års gala. Saken är nämligen den, att kvällen blev mycket trevlig och jag gissar att vi åker nästa år igen.

Galan hölls vid ett stort hotell i en balsal. Vackert dukade bord med rum för 10 per bord och ca.50 bord i denna stora sal. Detta var  inget litet jippo!

Jag hade tänkt mig att kvällen skulle bestå av en trevlig middag och dans, men vad jag inte hade förstått, var att denna kväll också handlade om att samla  in pengar till sjukhuset, s.k ‘fundraising‘. Det hölls olika auktioner och spel för att få folk att bjuda på än det ena, än det andra. maken bjöd på biljetter… och VANN! Så, nu har vi två biljetter till Chanhassen Dinner Theater dit vi åkte förra hlegen, men ännu bättre, han vann biljetter till Boradway musikalen Lejonkungen, som kommer  till Tvillingstäderna nästa sommar! Nåja, vann och vann, han var den som bjöd högst för biljetterna och sedan fick dem för det priset.

image

Auktionären var skicklig och pratade grymt snabbt och folk var väldigt villiga att donera pengar, speciellt efter ett par glas vin! Det utauktionerades resor, en till Skottland och en till Kalifornien och också en gitarr, signerad av popartisten Taylor Swift! Den gick för den nätta summan på 3560 USD. Vi köpte den inte, kan jag lugnt berätta!

Kvällen aslutades med en utsökt chokladtårta till efterrätt och dans till en DJ som spelade musik. Ingen sällskapsdans, utan mera popdans.

image

Eftersom vi hade anlitat Makens föräldrar för barnen, stannade vi inte för dansen, utan åkte hem istället. Det gjorde inget, ingen musik spelades som jag hade ngn lust att dansa till i alla fall.

Det blev en trevlig kväll, med vackert upplädda männsiskor och sjukhuset fick in en hel del pengar. Maten var riktigt god och vi hade trevligt umgänge vid vårt bord.

2 reaktioner på ”The Bold and the Beautiful

    1. Det var verkligen en trevlig fest. Gissar att vi åker nästa år också, så jag måste börja hålla ögonen öppna för den där balklänningen! Ha en trevlig måndag! Här är det natt! God natt!

      Gilla

Kommentera

