I just called to say…

image

‘I just called to say ‘I love you!’

I just called, to say how much I care.

I just called, to say,’ I love you!’ , and I mean it from the bottom of my heart.’

Så sjöng Stevie Wonder så fint på 80-talet. Imorse sade min mobil upp kontraktet och nu är det inget ringande, plingande eller messande med den längre. En trogen tjänare har den varit och kom i min ägo en bra tid sedan. Nämligen i februari 2012, alltså för 3 år och 8 månader sedan. Det låter ju inte så gammalt försås, men för en liten mobil som används dag ut och dag in, så är det ju ändå rätt  så ålderstiget måste jag säga.

Jag hade nänligen varit på en snabb 11 dagars hemresa till Jakobstad och mellanlandade på Charles de Gaulle flygfältet i Paris. Jag hade med mig Makens ålderstigna mobil, den allra första generationen iPhone som hade kommit ut. Det gick inte att använda mobilen i Euopra, vi hade endast amerikanskt kontrakt på den. Den var låst med en kod då den försvann i säkerhetskontrollen och den som stal den måste nog ha varit grymt besviken. Säkert ngn ficktjuv som tyckte sig ha kommit på ett bra byte. Ha! Tji fick den typen!

Hur som helst, efter en riktigt lyckad hemmavistelse hos mamma och pappa, flög jag tillbaka till västra sidan av Potten igen och välkomnades av Make, barn och en sprillans ny mobil!  Det kunde man ju inte tacka nej till precis!

Men, men…imorse sade min nu ålderstigna, trogna följeslagare upp kontraktet och för tillfället är  jag icke anträffbar via mitt mobilnummer eller WhatsApp, för er som har kontaktat mig den vägen….

Dock fungerar e posten, bloggen och hemtelfonen hur bra som helst, så helt oanträffbar är jag inte!

2 reaktioner på ”I just called to say…

  1. Monica

    Telefonen höll länge om den höll i nästan 4 år. Det känns ibland som om de med flit gör så att de bara skall hålla 1-2 år.. In vill man köpa ny telefon bara för ros skull, de kostar nog en hel del trots allt. Blev det Iphone denna gång också? 🙂

    Gilla

Kommentera

