Stickklåda!

I flera dagar har jag gått omkring och ‘lidit’ av stickklåda, men inte kommit mig för att rota runt i den svarta stickväskan för stt se vad som där  kunde hittas.

Nu på lördagseftermiddagen i höstsolen, tog jag fram väskan och grävde runt. Jag hittade både det ena och det andra. Bland annat både garn och mönster till en vacker höstsjal, men också en halvfärdig halsduk till Dottern. Bestämde mig för att ta tag i halsduken eftersom den kanske nog borde göras klar först. Tvivlar på att Dottern vill ha den längre, men eftersom vi alltid har ett s.k mitten tree på jobbet i december för att samla vantar, halsdukar och mössor till behövande barn, tänkte jag hänga halsduken på denna julgran istället. Gissar att den skulle komma väl till pass där….

Efter avslutad halsduk får jag då ta tag i den där sjalen…..

4 reaktioner på ”Stickklåda!

  1. Monica

    Duktiga du. Jag har alltid hoppats på att kunna lära mig sticka och virka ..men det ser nog dåligt ut. Det om nåt borde jag lära mig så att jag får sticka sockor åt mina eventuella barnbarn sen i framtiden. 🙂

    Liked by 1 person

    1. Nja, duktig och duktig. Men, intresset finns. Om jag hade min mammaexpert på stickning näramre skulle jag ge mig på svårare grejer, men som nu det nu är håller jag mig till enklare plagg och filtar eftersom jag inte har ngn riktig epert nära till hands. Sockor och vantar stickar jag inte. Ingen använder stickade sockor här, men vantar skulle vara bra att kunna ge sig på… Det finns en riktigt bra sida på nätet som du kan kolla in http://www.stickskolan.se
      Lycka till!

      Gilla

Kommentera

