Det blev en katt!

image

Lillasyster var den enda som ville göra ett ansikte för sin pumpa i år. Stackarn! Detta har alltid varit en famlijeaktivitet veckan före Halloween, och här sitter hon, i ensam majestät och jobbar. Dock tror jag hon trivdes, för hon tycker ofta om att vara ensam efter den lågna skoldagen. En liten stund i tystnaden, ute på uppfarten till vårat hem och ingen störde henne. Storabror hjälpte henne med den stora kniven för att öppna och  få bort ‘locket’ från sin pumpa, men annars gjorde hon allting själv.

Hon satt ute medan jag kokade middagen och jobbade medan hon gnolade för sig själv  , så SÅ synd om henne var det nog inte. Snabb var hon också, och ropade på mig strax innana middagen var klar:

– Mamma, kom ut och titta!

Jag blev mycket glad av det jag såg!

image

Naturligtvis blev det en katt! Lillasyster älskar katter och om det inte var för Dotterns allergier så skulle vi säkert ha flera katter som husdjur!

Ikväll blev det för sent, men imorgon kväll skall vi tända ett ljus i katten och se hur fin den blir eftersom vi kommer att sitta på flyget på Halloween i år…

2 reaktioner på ”Det blev en katt!

Kommentera

