Skorea

image

Fötterna växer så de knakar för att hinna med min långa sjuåring! Hon behövde nya tennisskor och vinterskor och ikväll gjorde vi slag i saken. Storabror befan sig på simning med sitt simlag och istället för att åka hem igen, åkte vi till den närliggande skoaffären som skyltade med skorea. Reklam hade också naturligtvis anlänt i brevlådan med en kupong som skulle ta ner 20% av slutpriset plus att affären också hade en  stor rea på stövlar av alla de slag. Det är väl tredje eller fjärde hösten nu som stövlar just är så populära här. Det har hittills handlat om långa stövlar, gärna i läder eller konstläder och i trevliga färger som grått, svart, brunt. Mocka har också varit inne.

Sjäv är jag av det kortare slaget och tycker inte riktigt att jag kan ha långa stövlar, just pga att jag är så kort. De får mig att se ännu kortare ut!

Men nu i höst har jag tur. De korta modellerna har kommit in och är nu det senaste skriket. Efter att Lillasyster hade provat och provat tennisskor och vinterstövlar och bestämt sig för vae hon ville ha, gick vi över till damsidan. Jag hittade, nästan ppå direkten ett par korta, bruna stövlar som jag blev väldigt förtjust i. Jag provade dem och ville ha råd av Lillasyster och hon tykte de satt riktigt bra på mig och var snygga. Alltså, slog jag till.

En nöjd expedit satte  fyra skolådor i påsar åt oss när allt var klappat och klart. Scannade alla prislapar och den medhavda kupongen och hela kalaset blev under hundralappen! För fyra par skor! Nöjda gick jag och Lillasyster ut i kvällen för att shoppa vidare… Det blev en riktigt trevlig mamma/Lillasyster kväll!

4 reaktioner på ”Skorea

Kommentera

