It’s beginning to look a lot like Christmas…

Igår på fredagseftermiddagen påbörjade jag och Lillasyster julpyntandet. Allting är klart på utsidan av vårt hem, nu var det insidan som gällde. Julsäsongen börjar  dagen efter Tacksägelsedagen och slutar på Nyårsdagen, då många tar ner allting och  granar slängs ut eller packas ned. Tjugondag Knut existerar inte här. Alltså har jag tagit seden dit jag kommit och sparkar igång lika tidigt jag med  annars känns det som om vi missar hela julen om jag pyntar huset som mamma gjorde, kring Luciadagen.. ( som förstås inte firas här heller!)

Alltså, dags att sparka igång  julsäsongen!

 

4 reaktioner på ”It’s beginning to look a lot like Christmas…

Kommentera

