Will it or won’t it…? 

Ni som följer min blogg ( tusen tack!) vet att jag planterade hyacintlökar i slutet på oktober. Närmare bestämt den 27.10. Jag gömde dem under papperspåsar och i och med den varma senhösten har det hållits mer än tillräckligt varmt i garaget för mina lökar. 

Idag, första advent till ära, tog jag mig en titt…. Två utav fyra lökar har kommit upp!! Den lilla stjälken/grodden är kort och de ser bräcklig och ömtålig ut.

Jag tog in de två krukorna som hade en liten början på hyacinterna, vattnade och satte i köksfönstret. Nu får vi se vad som händer. 

Fortsättning lär följa…. 

  

Kommentera

