Generalrep

image

Den här bilden tog jag  med mobilen medan  kören väntade på att gå upp till körläktaren  ikväll. Den lilla orkestern stämde sina instrument och såg till att de lät som de skulle. Många av orkestermedlemmarna såg bekanta ut från tidigare år. Då vid en annan kyrka, en helt annan stil med musik och en helt annan stämning.

Dock blev generalrepet riktigt lyckat och det är SÅ roligt  att sjunga i kör igen! jag har övat oh övat med CDn i bilen tll och från jobbet och det har gett  goda resultat. Rösten sitter där den skall, trots att jag inte sjungit i kör sredan i maj. Ju högre upp på skalan jag får sjunga, desto lyckligare känner jag mig. Alltså, helt klart fortfarande hög sopran.

Vår dirigent var nöjd och glad med generalrepet och han sken i kapp med solen. Att  byta jobb har gått bra för honom, men det märks att det har varit en stor omställning  eftersom hans nya kyrka är så mycket mindre och har inte alls samma resurser som den gamla hade ( som vi fotfarande tillhör, men inte besöker just nu pga av all politik som pågår.) pga att den var så mycket större.

Hur som helst, generalrepet gick alltså bra. Det var och är otroligt roligt att träffa så många bekanta från vår gamla kör igen och jag ser verkligen fram emot söndagens gudstjänster där vi sjunger hela verket. Inte körmusik som jag är van med precis, men dock riktigt roligt att lära sig en ny, mycket mera klassisk stil.

Kommentera

