Produktivt!

Som dagistant har jag ofta planering att göra hemma utanför arbetstid. Vi är tre stycken som jobbar med de äldre barnen och turas om att sköta om planeringen för veckan. Vanligen får jag detta gjort veckan före och gärna tidigt, te.x runt onsdagen veckan före är allt klappat och klart inför den kommande veckan.

Så var fallet dock inte denna vecka. Nästa vecka handlar temat med föreskolebarnen (2.5 -5 åringarna) om  favoritböcker.  Morgonsamlingarna behövde planeras, böcker, musik och speciella aktiviteter skulle väljas  etc. etc.

Jag hade tänkt motionera vid gymet medan Sonen hade simträning ikväll, men eftersom det slog mig tidigare idag, torsdag, att det är min tur att sköta om hela planeringen inför nästa vecka, så har jag befunnit mig vid det närliggande kaféet istället.

Det visade sig vara ett klokt beslut. Även om jag skippade min lilla promenad/länk, för jag har varit ordentligt produktiv och har lyckats få hela veckan planerad!

Det känns bra. Jag tycker inte om att ha jobb liggande som behöver bli klart och jag som ingen kaffedrickare är, njöt av den varma chokladen gjord på vitchoklad medan jag jobbade. Kort och gott en mycket produktiv kväll!

image

 

 

Kommentera

