DonT

Detta är en lek med ord och jag såg den på Facebook. Den står för engelskans ‘Don’t’  och anspelar på Donald Trump. Alltså, rösta inte på honom, gör det inte.

Det är sällan jag skriver om politik, för jag tycker det är så grymt tråkigt och för att jag aldrig någonsin skulle kunna vara politiker, men jag måste säga att denna idiot har verkligen fått mig att tänka efter lite. Högljudd och otäck är han, ändå har han en massa anhängare, säkert bara för att han är så annorlunda och högljudd och är itne rädd att säga fula saker i massmedierna.

Barack Obama var annorlunda han också, men han valdes med pompa och ståt och förtjänade precis varenda röst han fick. Nu så  här i efterhand kan man ju fråga sig om han varit en bra president eller inte, men det kan jag nog lugnt påstå, att han är flera miljoner bättre än mångmiljonären Donlad Trump!

Valkarusellen har ju bara börjat och tack och lov förlorade Trump primärvalet i vår södra grannstat Iowa igår. Nu går valkarusellen vidare till östkusten. Vi får se hur det går där…. kan inte säga att jag stöder Hilary Cinton heller, hon må vara kvinnlig och allt, men rent mjöl i påsen har hon inte heller. Dock skulle jag nog rösta på henne om valet stod mellan henne och Trump!

Jag är fortfarande inte medborgare, men jag undrar inte om valet 2016 kommer att få mig att bli medbrogare i alla fall. Det skulle innebära en till röst MOT Donald Trump!

4 reaktioner på ”DonT

    1. Jovisst kan jag ha dubbelt medborgarskap- i Finland! USA godkänner inga sådana. Gissar att det anses att man bara kan vara ‘lojal’ till ett land…
      Jo, Trump är ingen att leka med. Han må vara helknäpp, men anhängare har han….

      Gilla

Kommentera

