Ändrade reseplaner

image

Resan är bokad. Biljetterna köpta. Hotellen bokade.. Men vänta ett tag? Hotellen? Jag har aldrig behövt ta in på hotell när kosan har styrts österut till hemstaden Jakobstad. Vad har hänt nu? Ett storrt, dramatiskt och saftigt familjegräl?

Näpp. För er som gillar intriger och dramatik, kan jag lugnt meddela att så är inte fallet denna gången. Dock skall familjen  ut och resa på vårlovet som infaller veckan efter påsk. Det lite lustiga i situationen är att min planerade hemresa till Finland blir inte av pga svårigheter att få tag på vettiga biljetter eftersom jag kom på taknen lite väl sent men,  också pga svårigheten att få tag ppå vikarie för jobbet.

Vad är det då som pågår funderar ni kanske vidare? Ut med språket? OK då. Here goes:

Det är nämligen så att Maken och barnen skall ut på äventyr till delstaten Utah tillsammans med grannfamiljen!! De skall vara borta en hel vecka och bo på olika hotell och vandra i fem eller sex olika nationalparker och tittta på oerhört vackra sten och klippformationer! Fast mamman i huset kommer alltså att stanna hemma pga jobb!

Det är egentligen helt OK och jag kommer att få en hel vecka utav s.k husmorsvila på hemmaplan i Minneapolis.

Barnen vet om resan och ser enormt fram emot den redan. Veckorna räknas och det är ju verkligen inte så långt kvar. Fortsättning följer…

4 reaktioner på ”Ändrade reseplaner

  1. ogamotoga

    Vilken semester DU kommer få!!! 😉 Jag har varit i olika nationalparker där … Zion och …. kommer inte ihåg just nu vad de heter … tre stycken var det iallafall. Så vackert! Grand Canyon är maffigt, men jag tyckte en nationalpark var ännu mäktigare i Utah … minns bara inte vilken det var … hahaha 😨😁 får rota i mitt bildarkiv ikväll efter jobb.

    Gilla

    1. Vad roligt att du varit där! jo, det lär skall vara enormt vackert och faktiskt slå Grand Canyon med hästlängder. Skall bli kul att få se bilder därifrån. Och ja, du har rätt, jag kommer nog minsann att få husmorsvila de första dagarna och sedan gissar jag att jag får tråkigt…! Vi får se…

      Liked by 1 person

Kommentera

