Jag har ju helt glömt bort….

… att berätta att biljetterna har bokats och planeringen är påbörjad tills sommarens gäster anländer i juni. Vi ser alla så väldigt fram emot att välkomna syster med familj hit til Minneapolis! Det är redan 15 år sedan Syster med Make  var här senast, innan de hade sina tre härliga flickor och kusiner till våra barn.

Lördagen de anlände åkte Maken till flygfältet för att hämta de långväga gästerna. Jag åkte inte med eftersom jag låg hemma i maginfluensa!! Vi bodde i vårt gamla hus på det gamla stället och detta var också innan vi hade renoverat källaren. Kallt bodde de och Syster med Fästman fick då sova under en antik elektrisk filt för att hålla sig ordentligt varma i sitt kalla gästrum. Det skrattades roat åt denna filt, eftersom dessa inte förekommer hemmavid.

Generös Storasyster som jag är delade jag med mig av maginfluensan och en vecka senare låg alltså min syster sjuk! Det var inte bra, men tack och lov repade hon sig efter de typiska 48 timmarna och det roliga kunde fortsätta. Vår Dotter var tre och ett halvt år gammal när Syster med Make gästade oss och hon tyckte verkligen att det var roligt med besök!

Den här gången kommer då hela familjen som nu  vuxit från Syster med Make till  att innehålla tre flickor inte så långt från Sonens och Lillasysters ålder. Här på andra sidan Potten planeras det fullt vad som skall besökas, vad som skall kokas och ätas. Jag har fåt lova barnen dyrt och heligt att det INTE blir ngn filändsk mat medan vi har besök!  Vilka restauranger som skall besökas och naturligtvis vilka simbassänger som skall utforskas. Fäboda  och Storsand kan vi inte erbjuda, men dock vatten i både sjöar och bassänger, så VÄLKOMNA!!

image

Våra barn med kusinerna. Bilden togs vid deras villa/sommarstuga senaste sommar.

5 reaktioner på ”Jag har ju helt glömt bort….

    1. Ja det skall verkligen bli roligt. Ja, 15 år är längesedan, men bara för att de inte har varit här hos oss, betyder inte att vi inte har träffats hemma i Jakobstad eftersom vi är hemma rätt ofta ändå…

      Gilla

Kommentera

