Hemmalördag

En skön lördag har vi!  En riktigt sådan som jag hade önskat mig! Tvätten surrar, vårt hem doftar gott av skinkan som  jag nyss lade i ugnen. Barnen är ute och leker i den tidiga, men rätt varma vårsolen och Dottern underhåller mig med vacker, lugn pianomusik. Maken åkte iväg med grannfrun och shoppar inför vårlovets resa, ryggsäckar och byxor ses på vid den lokala sportaffären. 

Själv har  jag njutit av att vara  hemma hela eftermiddagen. I förmiddags åkte jag iväg på ett Zumbapass och lät Maken sköta om att Lillasyster kom iväg till gymnastik. Det kändes lyxigt att motionera på lördagsförmiddagen. Det är nu redan två månader sedan jag påbörjade denna bantningskur och siffrorna på vågen visar alltjämt neråt! Trevligt när detta ger resultat! Byxorna är lösare i midjan och själv mår jag bättre både fysiskt och psykiskt. Och ändå hade jag inte SÅ mycket övervikt. Man tänker ju på dem som är riktigt stora och funderar hur de mår…? 

Lite påskpynt har jag också tagit fram och  imorgon tror jag att jag skall odla lite påskgräs. Inte ngt som görs här, men jag har till och med några påskkycklingar från Tiimari som jag köpte med mig för ett antal år sedan när jag och Dottern åkte hem på vårlovet tillsammans. Då var hon fem år och Sonen ett, så visst var det ett par år sedan…. Vi åkte hem för att hälsa på min kära syster yster som då hade fått sin första dotter. En alldeles speciell resa…! 

Men, men, plikterna, eller rättare sagt dammsugaren kallar….. 

Hoppas att ni som läser också får avnjuta både en skön lördag och en skön söndag! 😃

  
Påskkransen  som  jag alldeles just hängde upp på ytterdörren. 

4 reaktioner på ”Hemmalördag

Kommentera

