På väg!

image

Vi tog glada och förvntansfulla barn till flygfältet ikväll! Äventyret har börjat och våra tre barn åkte med grannfamiljen till delstaten Nevada och kommer att fortsätta därifrån med bil till nationalparkerna i delstaten Utah. En kall och  regnig dag här i Minneapolis  bekom inte detta glada gäng. Flyga går det ju att göra hur bra som helst i regn också. Annat är det i en snöstorm!

Efterosm Maken inte kunde få ledigt förrän med början inkommande lördag, åker han inte förrän då.  Jag kommer att lära mig rutten till och från den andra terminalen vid flygfältet väldigt bra inom de näramste tio dagarna när jag sköter om skytteltrafiken till och från!

Eftersom  familjen på fyra har med våra tre  barn var det viktigt att inte packa för mycket kläder och grejer.  Allt behöver få plats i hyrbilen som de kommer att ha när de väl kommit fram till Nevada och skall börja körningen de fem timmarna in mot den östra delen av Utah.

Sagt och gjort, jag behövde få alla barnens kläder nerpackade i EN resväska- och det gick! Till råga på allt blev den inte för tung heller! Jag måste säga att jag var nöjd över den bedriften!

Jag hoppas nu bara att de har en riktigt fin resa och få se och uppleva fin natur och jag också får en hel del bilder skickade till mig via mobiler  så att jag också får ta del av detta härliga vårlov!

Fortsättning följer…

2 reaktioner på ”På väg!

Kommentera

