Färden fortsätter för resenärerna

image

Nu befinner sig våra resenärer i det lilla samhället Torrey i delstaten Utah. De har idag flyttat från samhället Moab till Torrey och här finns det mera vacker natur att upptäcka och beskåda. Helt olik den natur som vi är vana med från både Finland ( läs: Norden) och Minnesota. Klippigt, röda klippor, lågt buskage och inte många träd. Vackert, ja verkligen, men avsaknandet av vatten skulle  jag inte tycka om ngn lägre tid.

I mellanvästern finns ju inget hav precis, med dock en hel massa insjöar eftersom isen  under istiden också befann sig över denna delen av världen, precis som i Norden. Men, men, ngn istid har inte Utah sett till och därför är landskapet och naturen helt annorlunda.

Bilden ovan skickade Maken för en stund sedan. Han tog fotot från hotellrummet som han delar med våra barn! Helt otroligt vackert, men som sagt, själv skulle jag gärna se en insjö där framför alla dessa vackra berg…!

Han berättade också att Lillasyster hade tappats bort under förmiddagens vandring!! Till all lycka hade hon kommit till rätta ganska snart och allt var väl, men jag gissar att pappan i huset hade en inte så kort diskussion med henne medan hans hjärta ännu bultade ordentligt  inne i bröstet. Hon är lite för våghalsig ibland detta yngsta barnet, men jag har på känn att inget sådant kommer att hända igen efter dagens episod!

Maken fick också agera läkare imorse när Llillasysters stygn skulle borttas. Ni som följer min blogg vet att att hon slog sig på skolgården i tisdags och jag tog henne till kliniken mitt under skoldagen. Hon syddes med fyra stygn och idag skulle dessa alltså tagas bort. Men har man en läkare till pappa, så går detta rätt galant ändå… 😉

6 reaktioner på ”Färden fortsätter för resenärerna

Kommentera

