I gömmorna….

Anldeningen till att jag inte hunnit med bloggen fast jag varit ensam hemma hela veckan, är att jag har städat ur lådor, kastat bort grejer, lagt i andra lådor att ge bort osv, osv. Kort sagt, sysslat med sådant tråkigt som städnign och sortering, men ack så nödvändigt!

image

Nere i källaren, i pannrummet har Maken installerat hyllor att användas som förråd. När vi flyttade in  i vårt nya hem för snart fem år sedan, blev det bara att vi lade lådor på hyllorna i förvar och sorterade inte närmare.

De senaste kvällarna har jag jobbat och sett till att vi sluppit sådant som vi verkligen inte använder, hittat en hel del saker som jag helt hade glömt att vi hade och sluppit en hel  del lådor:

image

Det kändes oerhört skönt att få detta tråkiga, men väldigt nödvändiga arbete gjort! Ännu är jag inte helt färdig, har lite att sortera igenom ännu, men jag är på god väg och nu ser hyllorna ut på detta sättet:

image

En klar förbättring, ävenom det fortfarande finns lådor som Maken behöver gå igenom och säga sitt om.

Jag hade, en längre tid sökt efter ett speciellt foto, men inte hittat det. Den som söker han finner och i och med denna städning och sortering hittade jag fotot i en låda fylld med andra fotografier.

image

Det är mina föräldrar! Gifta på 1968 och 50 årig bröllopsdag om lite över två år. Inte illa! På den här bilden är mamma 19 år och pappa är 22 år. Nu har jag ramat in bilden, fast jag tyckte inte riktigt om ramen som jag hade, så jag skall inhandla en ny imorgon tror jag.

Det lönar sig att gå igenom gömmorna ibland!

9 reaktioner på ”I gömmorna….

  1. mamma

    Hej dotter!

    Det är bra med städning, man hittar allt möjligt i sina gömmor. Visst var vi ett sött par 1968? och snart har det ”funkkat” i 50 år, otroligt!

    Vårliga hälsningar från Fäboda!

    Liked by 1 person

Kommentera

