Hemkomna!

image

En av de sista bilderna som nerladdats till min iPad innan gänget var på hemväg. Den är tagen ungefär två och en halv timme öster om spelstället Las Vegas vid Zion Mountain Range. Mäktiga berg, eller hur?

Hemresan visade sig gå riktigt bra förutom att vädret satte en käpp i hjulet och flyget hem till Minneapolis blev försenat, riktigt försenat. När maken och barnen hade lämnat in hyrbilen och tagit sig med skyttelbussen till flygfältet i Las Veags, störtregnade det! Märk väl att Las Veags ligger i öknen, störtregn är inte ngt som de får ofta precis.

Hur sm helst, pga av detta och den ordentliga åskan, kunde inga flyg landa i Las Vegas på flera timmar och planet som skulle ha landat i Las Vegas, måste flyga vidare till staten New Mexico! Där fick det sedan, med passagerare och allt, invänta lugnare väder… Det tog hela tre timmar innan planet kunde återvända till Las  Vegas, vilket i sin tur ledde till att min familj och mina grannar inte skulle landa i Minneapolis förrän nästan fyra timmar senare än beräknat!

Och så blev det! Vid 01.00 fick jag ett SMS av maken, de hade landat och det vara bara att sätta sig i bilen och köra de trettio minuterna till flygfältet för att hämta familjen.

Trots den sena timmen på dygnet, gick det bra att köra, fast visst var jag trött! Det visade sig att vi hade beräknat tiden perfekt, för när jag kom fram till flygfältet hade väskorna just kommit och det var bara för familjen att gå rakt ut till den väntande mamman och bilen. Det blev vilda tjut och stor glädje hos alla, det måste jag säga och jag kan ju verkligen inte sticka under stol med att det kändes fantastiskt bra att ha hela gänget hemma igen.

Det hade varit en lyxvecka, minsann, men som sagt, det var skönt att få hem dem alla!

I väntan på att vädret skall lugna ner sig spelades det spel på Las Veags Flygfält.
I väntan på att vädret skall lugna ner sig spelades det spel på Las Veags Flygfält.
En glad Lillasyster på väg hem till Minneapolis och mamma!
En glad Lillasyster på väg hem till Minneapolis och mamma!
2 reaktioner på ”Hemkomna!

Kommentera

